21 marts 2014

En våd dag på Skilterevet og Busene have

Hele vejen fra Hvidovre og ned til Farø broen holdt det tørt. Da jeg kom til Bogø begyndte det at regne og det blev ved næsten hele dagen på Møn. På vej henover Møn lykkedes det mig at få et billede af et trane par der havde en mellem landing på deres tur nord på.


 Ankom til skilterevet kl 1130, der var tomt på parkerings pladsen ved fyret, så  kunne jeg ha´ revet for mig selv igen troede jeg. Men inden jeg nåede i mine waders og fik ordnet grejet, parkerede en bil  og ud kom 2 fluefiskere i waders og få minutter efter var de på vej ned til revet. Da jeg 15 minutter senere kom ned til kysten var de allerede ved at skifte plads, så der gik ikke længe før revet var mit. Der var ikke så meget gang i vandet i dag, det blæste 5 ms fra SV og senere på dagen gik den i Vest. Vandet var 6 grader og næsten sprit klart. Der gik en halv time før det første hug var der, men 30 sekunder senere fløj fisken ud af vandet og var væk. Få kast efter var der en havørred på krogen igen og den kom i nettet. Det blev til 3 fisk og en afhopper på revet, de var desvære ikke så store som for 14 dage siden. Da vinden gik i vest og vandet blev helt stille, kørte jeg hen til Busene have, her var der en smule mere bevægelse i vandet. Jeg landede en enkelt fisk på pladsen og gik ind igen, da jeg var ved at være godt gennemblødt. Skal ha´ købt mig en ny Wade jakke.



5 ms fra SV til Vest
H-pirken " 3´´ skruen " forsølvet
Skyet og regn hele dagen
1004 hPa
Vand klart 6 grader
1.1 kg 47cm, 43cm, 42cm, 38cm.
kl1130-1700.

Ingen kommentarer: